woensdag 12 november 2014

Break the mold

Behoren het gebruik van ultra dunne modellen en Photoshop straks tot het verleden?
Een aantal lingerie merken heeft in ieder geval wel al de eerste stappen gezet.


Calvin Klein

Zo heeft Calvin Klein voor een nieuwe lingerie campagne het 27-jarige model Myla Dalbesio geboekt, een model dat niet het standaard maatje 32 of 34 heeft maar maat 38.

'It's kind of confusing because I'm a bigger girl,' aldus Myla tegen ELLE.com. 'I'm not the biggest girl on the market but I'm definitely bigger than all the girls [Calvin Klein] has ever worked with, so that is really intimidating.'

Volgens ons in ieder geval een verbetering ten opzichte van de ultra dunne modellen, maar oordeel vooral zelf:


Calvin Klein Myla Dalbesio lingerie trend
(Calvin Klein Sale op Suit of Sin)


'No more Photoshop'

Daar waar Calvin Klein van het standaard type model afstapt heeft het Amerikaanse mer American Eagle het gebruik van Photoshop helemaal afgezworen.
American Eagle lanceerder onlangs hun nieuwe campagne genaamd #aerieREAL met de bijbehorende slogan "The real you is sexy".

"The models in the "Aerie Real" campaign are obviously still young, beautiful and very thin - Aerie hasn't overthrown the system - but "imperfections" (tattoos, beauty marks, lines, dimples, fat, puckering and slight stretch marks) are clearly on display," aldus Jenny Altman, vertegenwoordiger van American Eagle.
Ze willen met deze campagne de standaard doorbreken en ze hopen er mee te bereiken dat alle echte vrouwen over de hele wereld hun eigen unieke schoonheid gaan omarmen.



Voor American Eagle is de campagne in ieder geval al een groot succes op het gebied van de verkopen. Deze zagen ze met maar liefst 9% stijgen sinds de start.

Wat denken jullie? goede initiatieven of onnodige veranderingen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten